Przekładnie
Pewnie każdy, kto posiada skuter zauważył prędzej czy później, że podczas ruszania i jazdy obroty silnika utrzymują się na stałym poziomie, a pomimo to skuter przyspiesza. Dzieje się tak za sprawą przekładni CVT – Continuously Variable Transmissions. Z czego jest zbudowana taka przekładnia? Całość znajduje się pod charakterystyczną pokrywą i skrywa następujące elementy:
Co jest niezbędne aby przekładnia działała jak należy?
Przede wszystkim pasek napędowy musi mieć odpowiednią, przewidzianą przez konstruktora silnika długość. Poza tym rolki wariatora muszą mieć odpowiedni rozmiar dostosowany do bieżni i dobrą wagę. Zbyt ciężkie rolki rozsuną wariator zbyt wcześnie, zbyt lekkie mogą go wcale nie rozsunąć. Tak samo ma się rzecz ze sprężyną centralną. Zbyt miękka sprężyna może powodować zbyt łatwe przechodzenie paska bliżej wałka przekładni (pasek będzie się ślizgał), zbyt twarda natomiast nie pozwoli paskowi swobodnie zmieniać drogi przez przełożenie napędu.Darmowy hosting zapewnia PRV.PL